Tuesday, June 15, 2010

Mengidamkan...





Hmmmmm..saya ini TERAMAT-AMAT lah
mengidam nak makan buah ini..
sudah puas saya mencari di seluruh pelusuk kampung..
bertanyakan orang di sana sini..
namun tidak saya temui..sedih sekali, rasa di hati..



Saya ini asalnya dari kampung..ngandung pon kepingin mau makan buah kampung..
Dulu masa saya tinggal di rumah kampung
di sebalik bukit (Balik Pulau)
semasa saya kechil, pokok buah ini, disebelah rumah kami..
dahannya tempat saya dan adik bergayut..
buahnya bukan saja kami makan,
tapi buat peluru bila bermain aci ligan..
Hahah
dan hari ini..buah ini jugalah yang saya idam-idamkan..
kesian...



Siapa yang tahu mana boleh saya beli atau awak nak bagi free??
BUAH ROKAM yang masam manis ini??
Sesungguhnya saya amat idamkannya..
Jika tak jumpa, sila maklumkan di mana lokasi
si batu belah saya mau pegi meratapi..

P/s : En hatmat73.blogspot.com, maaf saya mencilok gambar buah idaman ini dari blog incik..ia sungguh mengujakan hati saya..hanya tika melihat menggoogle gambarnya, oh sedapnya..



Selain itu, saya juga kepingin makan BUAH SENTUL

(Orang Kedah panggil Buah Stoi)



dan buah exotic ini -BUAH NAM NAM
oh bikin hati tidak keruan


Incik Suami : Cuba u ckap nak makan buah durian kan ke senang..banyak org jual kat tepi jalan..

Me : (Dah abis buat muka comel, mula air mata nak menitik)
Blame the hormone, not me..

Incik Suami : Mengada-ngada

Me : ( Batu belah, batu bertangkup..tangkup lah aku
telan lah aku...
aku kempunan nak makan buah pelik2.... :(((((




3 comments:

Drama Mama said...

ala kesiannya youuuu! i taktau la plak buah2 tu...sebab tak pernah makan. buah ste tu pernah la dulu2 makan tapi tak sure la mana abah i beli. nanti i try tanya k. :-)

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Imma said...

nanti Imma try tanya kat sekolah kalau2 diorg ada erk..

kalau ada camna nak amik...?? huhu...takpa2..jgn menaruh harpan sgt naa..Imma try jaa dulu klu ada I will definitely tag u.. :-)

Salam..jom singgah beli CD kt kedai kami jom..
http://babycool-one-stop.blogspot.com/

~ShaFeRLicioUS~ said...

Oh kawan2 kesayangan saya..
(wohh kena buat mood syahdu nii)

Bai..
hmm kesian kat i kan..huhu..mmg buah ni susah nak jumpa, certain2 org ja yg tau..sbb ni buah2 kampung..org2 kg familiar la..yg pasti suma buah2 ni ada kat balik pulau dulu..nowadays not sure sbb i mmg xpenah balik ke sana dah, jarang2 except kalau ada knduri kndara ja..anyway TQ sbb bersimpati ngan i..heheh..

imma..
TQ very much dear, alaaa, xpe, xyah susah2..kang u cakap ada susah lak i nak gi beli jauh2..i cari yg dekat2 sini ja..tq eh..
u both baik hati sgat, i terharu u..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...